reklama

Iron

Odtiahni si môj nalakovaný palec po železničnej trati naspäť do Piešťan, nech ho tam máš, polož moju jedinú akožeprítomnosť niekam do obývačky, skús sa s ním rozprávať, čakaj zázraky, znásilňuj tú situáciu, chci vedieť v hodinových intervaloch všetko, len už to nerob mne. Môj palec je silnejší.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Precitlivelosti vnímam intenzívnejšie, odkedy sa mne chce plakať oveľa menej.

Vravíte, trochu si vyrástla. Nestačíme to sledovať. Nemáme denníkové zápisky tvojich víkendových výrokov zo dňa septembrového. Nič nevravíš, sprosto mlčíš, a keď mlčíš, tajníš, vieme to, vieme. Chcem vedieť všetko, lebo som Tvoja matka, Tvoje svedomie, počúvaj, počúvaj, zhltni moje slzy a buď už citlivá.

A ja vám neviemkoľkokrát môžem tuto rozprávať, nič sa nedeje, ja len sa sama potrebujem zžívať. 

Pýtam sa trochu, trochu? Kde sú hranice trochu, mne to príde ako slížová doba, ťahá sa to, neviem uchopiť začiatkový koniec, konce nie sú, si to vezieš so sebou, nezabúdaš, nezabúdaš, len si zvykáš, napríklad na extra dávku extra sily od extra ľudí. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemôžem odznova začínať, môžem to len prehadzovať v hlave, alebo to tam udupať, alebo čo. Alebo si zvyknúť, spláchnuť to niečím priehľadne výnimočným, si skočiť, zatancovať, utiecť, stáť na mraze v mínus osemnástichstupňochCelzia. Alebo ísť ako oco na Gerlach, aj keď nevládzem, lebo fajčím, lebo som závisláčka s epitetonmi: hlúpa, naivná, neskoro kaziaca sa.

Smutné. (???) Ňie, ňie, ňie je to tak!

Kdeže. To len to vypisujem, vykresľujem, aby to vo mne nehnilo, nesčerňovalo. A to vyjde na povrch a všetci to zbadajú, aj suseda, aj holubový sused, a všetkým bude náhle všetko jasné, že to rozkošné pozlátko dobrých detí dobrej doby je fuč.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neviem spučiť dva orechy v dlani. 

Neviem stáť v peciarni a brať to vážne. Neviem krájať hlinu vážne. Neviem vážne zapisovať SiO2. Neviem sa tešiť sklovine vytavenej na povrchu črepu. Neviem dávať pozor, aby mi do hliny nepadla sadra. Neviem sa sústrediť, som netrpezlivá. Nebudem iná.

Viem pochopiť mnoho farieb na obrázku. Zlievajú sa v škvrnu radostí mojich aj ostatných, neladia spolu, neladia, jak škôlkári kreslíte, a nech a nech, v nás je to, neskazené, radostné, neprijímajúce poučenia Skúsených. Na hubu padnete. Zoškriete si dlaňové kože.

A ja neviem si to predstaviť. Som nereálna. 

Nebuď kovovo ironická. 

Romana Vajgelová

Romana Vajgelová

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  0x

20, viac som v Bratislave ako doma v Piešťanoch. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenáseptember 2008január 2007február 2007marec 2007apríl 2007máj 2007jún 2007júl 2007august 2007september 2007december 2007január 2008február 2008marec 2008jún 2008

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu